Tourism Malaysia telah melancarkan kempen perjalanan domestik baru yang dipanggil 'Cuti-Cuti 1Malaysia Dekat Je' pada 17 Jun 2015 untuk menggalakkan lebih ramai rakyat Malaysia melancong ke tempat-tempat berdekatan di negara ini untuk percutian hujung minggu mereka yang akan datang. Penggunaan istilah frasa 'near je' yang tidak dapat diterokai dengan bahasa Malaysia sebagai 'berdekatan sahaja' / 'begitu dekat' / 'begitu dekat' bertujuan untuk mengingatkan rakyat Malaysia bahawa destinasi percutian yang akan datang adalah tepat di depan pintu mereka, dan Perjalanan membantu memupuk hubungan dengan keluarga dan rakan-rakan. Pilihan untuk percutian tempatan yang seterusnya adalah tidak berkesudahan dan memenuhi semua jenis belanjawan. Ia boleh menjadi tempat tinggal yang mudah di bandar, percutian cepat di bandar seterusnya, perjalanan gastronomi di beberapa negeri, atau tinggal di resort hutan hujan yang subur.
Kempen baru 'Cuti-Cuti 1Malaysia Dekat Je' atau dikenali sebagai 'CC1M Dekat Je' adalah peningkatan jenama kempen 'Cuti-Cuti 1Malaysia', yang dimulakan pada tahun 2009 untuk menggalakkan rakyat Malaysia mengutamakan destinasi percutian tempatan dan untuk melakukan perjalanan semasa musim puncak. Kempen ini juga bertujuan untuk menghasilkan pendedahan yang lebih besar untuk produk pelancongan tempatan dan untuk mengukuhkan pakatan antara pemain utama dalam industri.
Dengan pengenalan 'CC1M Dekat Je', selain mempromosikan integrasi nasional dalam pelbagai komuniti etnik, diharapkan dengan tumpuan yang lebih besar diberikan kepada pasaran riadah dalam negeri, panjang masa tinggal dan perbelanjaan akan meningkat untuk membantu mengembangkan lagi pembangunan ekonomi negara. Dengan publisiti yang luas dan peningkatan kesedaran tentang tarikan dan aktiviti pelancong tempatan yang berpotensi maju serta pelbagai pilihan percutian, rakyat Malaysia akan didorong untuk melakukan perjalanan dan merancang percutian mereka di negara ini.
"Malaysia, Sesungguhnya Asia" menangkap dan mentakrifkan intipati kepelbagaian unik negara ini. Ia merangkumi keunikan dan tarikan Malaysia yang menjadikannya destinasi pelancongan yang luar biasa.
Hanya ada satu tempat di mana semua warna, rasa, bunyi dan pemandangan Asia berkumpul - Malaysia. Tidak ada negara lain yang mempunyai tiga kaum utama di Asia, Melayu, Cina, India, serta pelbagai etnik lain dalam jumlah besar. Tidak ada tempat kepelbagaian budaya, perayaan, tradisi dan adat istiadat yang menarik, yang menawarkan pelbagai pengalaman. Tiada daerah lain yang "Sesungguhnya Asia" sebagai Malaysia.
Bersempadan dengan tiga negara lain, Malaysia adalah tempat berbilang bangsa dan multikultural. Demografi ini terdiri daripada beberapa etnik. Setengah daripada populasi terdiri daripada orang Melayu, manakala separuh lagi terdiri daripada keturunan Cina, India, latar belakang Aborigin, dan juga orang asli lain. Kebudayaan, pengaruh termasuk bahasa Inggeris, Parsi, Arab serta negara-negara sekitarnya. Tempat ini penuh dengan kepelbagaian dan kepelbagaian ini meliputi bandar, bahasa dan landskapnya.
Malaysia juga dikenali sebagai 'Food Paradise' di mana anda boleh merasai kepelbagaian makanan yang lazat dengan harga yang berpatutan. Sama ada masakan Melayu, Cina atau India, Malaysia adalah rumah kepada palet tersendiri dan permaidani perisa. Memandangkan pengaruh sejarah Islam dan budaya Eropah sejak zaman penjajahannya, Malaysia menonjol sebagai pusat kepelbagaian yang unik di Asia. Source www.tourism.gov.my
Kempen baru 'Cuti-Cuti 1Malaysia Dekat Je' atau dikenali sebagai 'CC1M Dekat Je' adalah peningkatan jenama kempen 'Cuti-Cuti 1Malaysia', yang dimulakan pada tahun 2009 untuk menggalakkan rakyat Malaysia mengutamakan destinasi percutian tempatan dan untuk melakukan perjalanan semasa musim puncak. Kempen ini juga bertujuan untuk menghasilkan pendedahan yang lebih besar untuk produk pelancongan tempatan dan untuk mengukuhkan pakatan antara pemain utama dalam industri.
Dengan pengenalan 'CC1M Dekat Je', selain mempromosikan integrasi nasional dalam pelbagai komuniti etnik, diharapkan dengan tumpuan yang lebih besar diberikan kepada pasaran riadah dalam negeri, panjang masa tinggal dan perbelanjaan akan meningkat untuk membantu mengembangkan lagi pembangunan ekonomi negara. Dengan publisiti yang luas dan peningkatan kesedaran tentang tarikan dan aktiviti pelancong tempatan yang berpotensi maju serta pelbagai pilihan percutian, rakyat Malaysia akan didorong untuk melakukan perjalanan dan merancang percutian mereka di negara ini.
"Malaysia, Sesungguhnya Asia" menangkap dan mentakrifkan intipati kepelbagaian unik negara ini. Ia merangkumi keunikan dan tarikan Malaysia yang menjadikannya destinasi pelancongan yang luar biasa.
Hanya ada satu tempat di mana semua warna, rasa, bunyi dan pemandangan Asia berkumpul - Malaysia. Tidak ada negara lain yang mempunyai tiga kaum utama di Asia, Melayu, Cina, India, serta pelbagai etnik lain dalam jumlah besar. Tidak ada tempat kepelbagaian budaya, perayaan, tradisi dan adat istiadat yang menarik, yang menawarkan pelbagai pengalaman. Tiada daerah lain yang "Sesungguhnya Asia" sebagai Malaysia.
Bersempadan dengan tiga negara lain, Malaysia adalah tempat berbilang bangsa dan multikultural. Demografi ini terdiri daripada beberapa etnik. Setengah daripada populasi terdiri daripada orang Melayu, manakala separuh lagi terdiri daripada keturunan Cina, India, latar belakang Aborigin, dan juga orang asli lain. Kebudayaan, pengaruh termasuk bahasa Inggeris, Parsi, Arab serta negara-negara sekitarnya. Tempat ini penuh dengan kepelbagaian dan kepelbagaian ini meliputi bandar, bahasa dan landskapnya.
Malaysia juga dikenali sebagai 'Food Paradise' di mana anda boleh merasai kepelbagaian makanan yang lazat dengan harga yang berpatutan. Sama ada masakan Melayu, Cina atau India, Malaysia adalah rumah kepada palet tersendiri dan permaidani perisa. Memandangkan pengaruh sejarah Islam dan budaya Eropah sejak zaman penjajahannya, Malaysia menonjol sebagai pusat kepelbagaian yang unik di Asia. Source www.tourism.gov.my
Advertisement